Боротьба за кандидата: яким має бути сучасний рекрутер, щоб перемагати в ній

Опубликовано в Педагогам  Автор: AdminGWP
1 сентября, 2021

Кoнкурeнція і «пeрeгрітий» ринoк: щo мaє знaти і вміти рeкрутeр

«Пeрeгрітий» ринoк прaцeвлaштувaння — цe тe явищe, з яким зaрaз стикaється до свидания-якa сфeрa: пoпит нa квaліфікoвaниx фaxівців пeрeвищує прoпoзицію. Нa прaктиці цe oзнaчaє, щo зaрaз сaмe рoбoтoдaвці змушeні кoнкурувaти між сoбoю зaдля тoгo, щoб дoлучити дo свoєї кoмaнди фaxoвoгo спeціaлістa. Зa oцінкaми Oксaни Oгнeвoї, склaдність зaкриття вaкaнсії пo 10-бaльній шкaлі зaрaз мoжнa oцінити нa 6-7 бaлів. Щe кількa рoків тoму тaкa oцінкa булa б нa рівні 3-4 бaлів з 10. Нa її думку, тaк відбувaється чeрeз динaмічну зміну філoсoфії ринку прaці і стрімкoї трaнсфoрмaції суті віднoсин між кoмпaнією і людинoю.

«Зaрaз у кoжнoї людини є вибір, куди інвeстувaти свій чaс і як прoвeсти свoє життя: зaйнятися блoгeрствoм, зaснувaти свій стaртaп, нaдaвaти фрілaнс-пoслуги, прaцювaти віддaлeнo в міжнaрoдній кoмпaнії і тaк дaлі. Ми відxиляємo більшість кaндидaтів як тaкиx, кoтрі нe підxoдять нaшій кoмпaнії пo ціннoстям. Ми нe гoтoві йти нa кoмпрoміс в oснoвниx oсoбистісниx якoстяx людини. Нічoгo xoрoшo ми нe oтримaємo, якщо інтегруємо кандидата в команду, з якою мало-: неграмотный співпадають його переконання і цінності. Тому основний виклик — вміти ідентифікувати своїх людей і вчасно настучать їм, що вони нам потрібні», — пояснює Head of Recruitment & Management Practice Jooble.

«Найгарячіша» ситуація нате сьогоднішній день складається держи ринку ІТ, розповідає Олена Куцоконь. Неизвестно зачем, лише за тиждень Вотан програміст може отримувати близько 150 пропозицій щодо роботи. Деякі з них в робочих профілях LinkedIn навіть просять рекрутерів без- звертатися до них, тому що листів вже надто багато. В таких умовах хантити ли мотивувати програміста розглянути нову робочу пропозицію досить согласованно, пояснює експертка.

Саме тому наемщик має вміти зацікавити кандидата получи будь-якому етапі пошуку, додає Екатерина Осадчук. Важливим є все, починаючи з каналу інформації, при помощи який можна спілкуватися з кандидатом, заголовка першого листа і персонального бренду рекрутера — наскільки він викликає у кандидата бажання відгукнутися получай цей лист, і закінчуючи тим, як потім если вибудований діалог з кандидатом, пояснює СЕО і СМО Indigo Tech Recruiters. Получи и распишись її думку, саме в сфері ІТ надо питанням пошуку кандидатів потрібно працювати системно, і велика долюшка успіху в цій задачі припадає саме сверху професіоналізм рекрутера.

«Рекрутер має працювати вдумливо. Він повинен бути здатним оцінити компетенції кандидата, зрозуміти, як їх перевірити, вміти протоптать структуроване інтерв’ю ради того, щоб оцінити, чи він володіє тими компетенціями та чи розділяє ті цінності, які потрібні компанії. Також наемщик має бути хорошим проєктним менеджером, адже кожна вакансія — це проєкт, у якого є стейкхолдери, замовник, терміни, гроші. Цим всім обряд вміти керувати. В якості такого проєктного менеджера наемщик повинен теж мати аналітичні навички, адже закриття вакансії — це водоворот, як і в продажах. Треба розуміти, скільки потрібно контактів з «холодними» кандидатами, скільки співбесід, розуміти, нате якому етапі відбору виникає найбільше проблем. Наприклад, якщо вони виникають в тестовому завданні, то це варто вміти помітити вчасно і змінити завдання», — пояснює Осадчук.

Крім того, як зазначає експертка, в сьогоднішній день рекрутинг перебирає получи себе все більше (белое маркетингу і навіть продажів: фахівець в галузі підбору персоналу має вміти якісно управлять письмову комунікацію, працювати з запереченнями кандидатів, розуміючи їхню мотивацію.

«Наемщик — це людина, котра знаходиться возьми передовій компанії. Організацію оцінюватимуть точно по тому, як склалося спілкування з рекрутером. Исследование, вміння вибудовувати персональний бренд і в точности подавати його — це важливо, — каже СЕО и СМО Indigo Tech Recruiters. — Наемщик повинен бути внутрішньо зрілим, впевненим, професійним интересах того, щоб будувати спілкування з кандидатами «бери рівних», вміти розуміти їхні потреби і допомагати їм. Тобто намагатися никак не щось «проштовхнути», а зрозуміти, показати всі сторони вакансії компанії, які ради нього важливі, — каже вона. — Одним духом є важливим user experience кандидата: його досвід спілкування з рекрутером має бути легким, комфортним, приємним, зрозумілим настільки, щоб йому захотілося продовжувати співпрацю з компанією».

Ради словами Олени Куцоконь, вслед останні п’ять років професія рекрутера якісно трансформувалася. Такий фахівець має бути креативним, вміти адаптуватися та швидко приймати рішення, використовувати в роботі інструменти, які пропонує діджиталізація.

«Конкуренція в ринку сьогодні лише посилюється, і боротьба из-за таланти стає все яскравіше вираженою. Сучасному рекрутеру случаться бути креативним, винахідливим, витриманим і терплячим задля того, щоб досягати своєї мети. Він має вміти аналізувати і прогнозувати, чітко розуміти амплуа, яку він відіграє с целью успішності і прибутковості компанії, орієнтуватися в суміжних сферах бізнесу і в конкурентах. Він вміє как следует розставляти пріоритети і звик працювати в режимі багатозадачності, — розповідає експертка. — Також варто зазначити, що сучасний наемщик навчився бути ефективним в дистанційному форматі — онлайн і з счастливо-якої точки світу. Звісно, збільшилась і кількість рекрутерів-фрілансерів, особливо в ІТ-сегменті, а віртуальний рекрутмент вже сприймається як стандартна педпрактика».

Більш того, в сучасних умовах конкуренції безпосередньо в сфері найму фахівці змушені оптимізовувати роботу з кандидатами, а в самому процесі спостерігається тенденція накануне його скорочення та спрощення. Таково, 5 етапів інтерв’ю в процесі відбору вже безлюдный (=малолюдный) влаштовує кандидатів, і це також розвиває тенденцію до самого автоматизації процесу, пояснює Куцоконь.

«За один прием рекрутер — це, звісно, і высококачественный маркетолог. Нові канали пошуку з кожним роком витісняють традиційні, і держи сьогоднішній день рекрутер аминь частіше  і частіше виконує свої задачі з використанням соціальних нестандартних інструментів. Соціальні канали пошуку за один присест приносять більше результатів, ніж стандартні: це і таргетована рекламное объявление, і Telegram-канали, і всі інші інструменти діджитал-маркетингу», — зазначає експертка.

Безграмотный варто недооцінювати і важливість soft skills: сучасний наемщик має бути креативним, мати творче мислення, аналітичні здібності та логічне мислення, емоційний інтелект та лідерські якості, вміти самоорганізовуватись та слідувати период-менеджменту, зазначає Head of Recruitment Department в Smart Solutions.

«Получи сьогоднішній день рекрутер — це трохи більше, ніж HR. Це грамотний маркетолог, военачальник, людина, яка має сильні лідерські якості чтобы того, щоб витримати конкуренцію получай ринку», — каже Куцоконь.

Вслед за словами експертки, правила гри диктують і глобальні тенденції бери ринку працевлаштування: так, одним махом для того, щоб найняти кандидата в компанію, термін між співбесідою і пропозицією невыгодный має перевищувати тиждень, а в ІТ-сфері — кілька днів. Більш того, з врахуванням «перегрітості» ринку роботодавцям доцільно і більш вигідно вирощувати фахівців всередині команди та намагатися затримувати тих, хто вже працює в їхній команді.  

Получи думку Оксани Огневої, в майбутньому с целью фахівця з найму особистісні якості матимуть навіть більше значення, ніж досвід роботи. Наемщик майбутнього — це людина з гнучким мисленням, адаптивністю та високою винахідливістю під полоса вирішення питань, вважає  Head of Recruitment & Management Practice Jooble.

А як нинішня ситуація з працевлаштуванням виглядає з боку кандидата?

«Перегрітий» ринок — це головний тренд в сфері працевлаштування, зазначає засновниця та виконавча директорка впадина\’єрного порталу Happy Monday Милостивая Мазур. Причин того, що возьми ринку праці вакансій більше, ніж кандидатів, багато: крім демографічної кризи 90-х, це ще і ажиотаж віддаленої роботи, і стерті кордони, і діджиталізація всіх індустрій. Сьогодні фахівці безпосередньо укладають договори з закордонними компаніями, яким вже нічого приставки не- заважає працювати з професіоналами з усього світу.

Більш того, після хвилі скорочень навесні 2020 року ті, хто зберіг роботу, цінують її ще більше, а ті, хто змушений був шукати, вже знайшли і задоволені. Тому сьогодні поперед пропозицій відкриті менше 10% ринку кандидатів, нате яких припадає в 3-4 рази більше відкритих вакансій. Компанії, що малограмотный визнавали онлайн раніше, единовременно змушені швидко будувати IT- та digital-відділи, а це тисячі нових вакансій, розповідає Мазур.

«В результаті держи ринку знижена пропозиція фахівців і підвищений попит нате них. Круті кандидати з потрібними навичками, досвідом і портфоліо никак не чекають пропозицій, а самостійно подаються тільки в ті компанії, які їм дійсно цікаві. Це назначать роботодавця в дуже конкурентні умови, і ті, хто отнюдь не подбав про впізнаваність свого бренду заздалегідь, одним пыхом програють», — каже експертка.

Дійсно, значимость пандемії і локдаунів, які вона спровокувала, никак не варто недооцінювати. Так, деяким сферам криза аккуратно пішла на користь. Це медицина, фармация, логістика та діджитал — від IT прежде SMM. Зараз тут вакансій більше, ніж раніше, а «музику» замовляють кандидати. В цілому можна сказати, що ринок праці сьогодні належить амбітному професіоналу зі сфери, мол для роботи достатньо ноутбука і стабільного інтернету, каже Мазур. Сфери, які сильніше из-за інших постраждали з початком карантину — поход, промисловість, HoReCa, — ще приходять раньше тями. Для тих, хто в них працює, це привід задуматися, як і куди розвиватися, щоб мінімізувати про себе ризики. І тут важлива готовність освоювати суміжні навички та швидкість прийняття рішень, вважає засновниця та виконавча директорка кресловина\’єрного порталу Happy Monday.

«Ще, в мою думку, онлайн-величина показав, хто насправді працює получай результат, допомагає компанії досягати бізнес-цілей, бере відповідальність вслед за свої рішення і небайдужий задолго. Ant. с того, що відбувається в команді, а хто звик ховатися ради бюрократичними процесами і продовжує це робити віддалено. Звичайно, таке було і раніше, нехитро в онлайн-форматі ситуація стала більш очевидною, ніж около роботі в офісі. Сьогодні роботодавцям потрібні автономні і зрілі співробітники безо ознак інфантильності і необхідності контролювати кожен їх крок», — підкреслює експертка.

З іншого боку, страшно, спровокований пандемією, втрата рідних і постійна близькість смерті змінили життєві пріоритети і змусили людей почати жити життям своєї мрії вже в один прием, а не відкладати її бери старість, додає Мазур. Следовать даними опитування Microsoft, більше 40% респондентів думають ради те, щоб змінити роботу в 2021 році.

«Якщо дивитись всемирно, то, наприклад, у New York Times назвали головним трендом в сфері роботи у 2021 році YOLO (з англ. «You only live once» — живемо лише единовременно). За рік віддаленої роботи багато фахівців зіткнулися з вигоранням і в праздник же час назбирали достатньо грошей, щоб наважитися піти зі стабільної роботи і пуститися в постпандемічні пригоди. Народище йдуть з престижних і добре оплачуваних слобода, щоб займатися тим, чим горять, навіть якщо малограмотный впевнені в успіху. Хтось вкладає всі заощадження в ризикований стартап, хтось починає впадина\’єру в абсолютно новій интересах нього ніші, а хтось не мудрствуя лукаво змінює співвідношення роботи і інших сфер свого життя, щоб більше часу проводити з сім\’єю і друзями», — каже Мазур.

В контексті всіх існуючих обставин багато HR-фахівців заявляють, що в наступні 18-48 місяців кандидати матимуть безпрецедентну можливість диктувати роботодавцю свої умови щодо працевлаштування, зазначає експертка.

Нагадаємо, що подвод заявок на участь в Ukrainian Recruitment Awards розпочалася 5 липня та триватиме поперед 31 серпня 2021 року включно. 10 вересня журі оголосить шорт-боракс номінантів премії, а 17-го — переможців.

Якщо ви та ваша компанія готові позмагатися з колегами із галузі вслед за першість та отримати визнання, поділитися власними проєктами та дізнатись оборона досвід колег із рекрутмент-кусок\’юніті, а також змотивувати їх спробувати нові підходи та практики в роботі, реєструйтесь чтобы участі в конкурсі за посиланням.

Комментарии закрыты.